

OPIS:
Rodzaje zaworków:
Nowa oferta dętek Continental ułatwia znalezienie tej jednej, właściwej dla Ciebie. Przyjazna dla użytkownika oferta odpowiada wielorakim rozmiarom, typom zaworów, ich długościom i konstrukcjom, jak również różnym rodzajom opon i stylom jazdy. Różnorodność dętek pozwala na właściwy wybór: dętka standardowa jest dostępna we wszystkich rozmiarach, oferuje najlepszy kompromis pomiędzy codzienną jazdą, a wagą, podczas gdy w wersjach Light i Supersonic największe znaczenie ma waga i opór toczenia.
O systemie Unitube w dętkach Continental:
Jak dobrać rozmiar dętki do opony:
Dętki są elastyczne i dla tego jeden model dętki może pasować do opon w wielu rozmiarach ( szerokościach).
Dla przykładu dętka oznaczona jako 26x1,75-2,5" ( lub inaczej oznaczenie w standardzie ertro: 47/62-622 ) będzie pasowała do opon o średnicy 26" ( ertro: 559mm) i szerokości w zakresie od 1,75" do 2,5" ( lub ertro: od 47mm do 62mm ). A więc jeśli na oponie podany jest rozmiar między 26x1,75" , a 26x2,5" ( lub szerokość w milimetrach w zakresie od 47 do 62mm), czyli np. 26x2,0" (lub ertro 50-559) , to zaczy że przykładowa dętka pasuje do niej.
System ETRTO (od ang. European Tyre and Rim Technical Organisation - Europejska Organizacja Techniczna ds. Opon i Obręczy) jest od strony technicznej najlepszy, gdyż nie pozostawia wątpliwości co do rozmiarów opony, dętki lub obręczy. Rozmiar w formacie ETRTO jest zapisywany z wykorzystaniem dwóch liczb oddzielonych myślnikiem. Pierwsza z nich oznacza szerokość w milimetrach, a druga - dokładną realną średnicę opony lub obręczy (w efekcie uzyskujemy np. rozmiar 23-622, odpowiadający typowej oponie do roweru szosowego). System ten jest bardzo praktyczny, gdyż daje gwarancję, że opona w rozmiarze 622 będzie pasowała do obręczy w rozmiarze 622 (o ile tylko dopasuje się odpowiednio szerokość opony).
Warto wspomnieć o wprowadzeniu na rynek kilka lat temu, standardu opon w rozmiarze 27,5 cala. We francuskim systemie jest on oznaczony jako 650B, natomiast według ETRTO – 584. Na początku nowe wymiary opon wprowadziły jednak zamieszanie, ponieważ na rynku obecne jeszcze były mało popularne standardy 27 cali i 650A, a każdy z nich posiadał inną średnicę. Jest to doskonały przykład, dlaczego dobrze jest się trzymać się oznaczeń ETRTO, które są bardziej czytelne i przyjazne użytkownikom dwóch kółek.
Zobacz także