

Przykłady rozmiarów opon do których może zostać użyta:
O systemie Unitube w dętkach Continental:
- Dętki wielorozmiarowe pasują do większej ilości rozmiarów opon niż tradycyjne dętki rowerowe.
- Wszystkie dętki są bezszwowe i wulkanizowane celem zapewnienia jednakowej okrągłości i zwiększonej niezawodności trzonu wentyla.
- Każdy egzemplarz przechodzi bardzo rygorystyczną kontrolę jakości.
System ETRTO (od ang. European Tyre and Rim Technical Organisation - Europejska Organizacja Techniczna ds. Opon i Obręczy) jest od strony technicznej najlepszy, gdyż nie pozostawia wątpliwości co do rozmiarów opony, dętki lub obręczy. Rozmiar w formacie ETRTO jest zapisywany z wykorzystaniem dwóch liczb oddzielonych myślnikiem. Pierwsza z nich oznacza szerokość w milimetrach, a druga - dokładną realną średnicę opony lub obręczy (w efekcie uzyskujemy np. rozmiar 23-622, odpowiadający typowej oponie do roweru szosowego). System ten jest bardzo praktyczny, gdyż daje gwarancję, że opona w rozmiarze 622 będzie pasowała do obręczy w rozmiarze 622 (o ile tylko dopasuje się odpowiednio szerokość opony).
Warto wspomnieć o wprowadzeniu na rynek kilka lat temu, standardu opon w rozmiarze 27,5 cala. We francuskim systemie jest on oznaczony jako 650B, natomiast według ETRTO – 584. Na początku nowe wymiary opon wprowadziły jednak zamieszanie, ponieważ na rynku obecne jeszcze były mało popularne standardy 27 cali i 650A, a każdy z nich posiadał inną średnicę. Jest to doskonały przykład, dlaczego dobrze jest się trzymać się oznaczeń ETRTO, które są bardziej czytelne i przyjazne użytkownikom dwóch kółek.
Zobacz także